loading...
مجله طراحان سایت
مریم بازدید : 160 شنبه 19 مهر 1399 نظرات (0)

به من بگو ، Google چیست؟

گوگل یک شرکت بسیار بزرگ است که شامل فناوری های مختلفی از موتور جستجوگر تا مرورگر تا لپ تاپ تا سیستم عامل تا عینک تا ساعت و موارد مختلف است. فقط منطقی است که شرکتی با فناوری های زیادی تحت مالکیت خود تجربه بین دستگاه های مختلف یا تعاملات را همزمان کند.

طراحی متریال چیزهای فراتر از یک رابط کاربری جدید است. این یک تجربه کاملاً جدید (جدید) Google است.

بخش عمده ای از Material Design نحوه تعامل کاربر با فناوری های مختلف به این دلیل است که جریان بی نظیری بین تعاملات دارند. بگویید که در حال نوشتن ایمیل هستید و از رایانه دور شوید در حالی که هنوز ناتمام و باز است. می توانید بدون نگرانی از ذخیره آن به عنوان پیش نویس ، همگام سازی ، پیدا کردن و ادامه همان جایی که توقف کرده اید ، به نوشتن آن ایمیل در ساعت ، تلفن یا رایانه لوحی خود ادامه دهید.

مثال دیگر: شما تازه به خانه رسیده اید و ایمیل هایی که در ابتدا می آیند از طرف دوستان و خانواده شما کار نمی کنند ، زیرا فناوری Google نمی داند که وقتی وقت خانواده است شما را با مسائل مربوط به کار اذیت کند. این از لحاظ فنی هیچ ارتباطی با UI ندارد. Material Design در مورد این است که Google چگونه می تواند با هوشمند سازی فناوری خود ، زندگی شما را بهبود ببخشد.

رابط کاربری طراحی مواد

اکنون که Material Design اصلی ترین رابط کاربری Google خواهد بود ، درک نحوه ساخت آن مهم است. بخش عمده ای از ساخت Material Design دنیای فیزیکی است. Google Design Lead برای جستجو Jon Wiley به Fast Company گفت:

"وقتی چیزها را می سازید ، هزاران سال تخصص را به ارث می برید. اما طراحی نرم افزار تازه شروع شده است. "

این عبارت به تنهایی به این معنی است که آنها در ساخت UI برای Material Design می خواهند چیزی درخشان و حیرت انگیز ایجاد کنند. با این حال ، آنها نیاز به تحقیقات جدی در مورد تحقیق داشتند تا بفهمند چه عواملی می تواند به Material Design تأثیر خاصی در طراحی بدهد. ویلی در ادامه توضیح داد:

"ما یک قدم عقب رفتیم. ما تمام نرم افزارها را بررسی کردیم و پرسیدیم این از چه چیزی ساخته شده است؟ "

Cardstock به طراحی تأثیر:

گوگل می خواست ادراک اشیا physical فیزیکی را به دنیای دیجیتال اضافه کند. همانطور که به یاد دارید اپل به دلیل تلاش برای انجام این کار با اسکیومورفیسم بدنام بود. از نظر گوگل Skeumorphism در مسیر درست قرار داشت اما می تواند بهتر انجام شود. در Material Design هیچ بافت فانتزی وجود ندارد ، UI تمیز و ساده است. اسكومورفیسم در مقایسه با طراحی مواد اغراق آمیز بزرگی بود. اما ، کارتن چگونه جای می گیرد؟

Cardstock بخش بزرگی از ساخت Material Design به همان شکل است. طراحان گوگل ، می خواهند دیجیتال را تا حد ممکن فیزیکی کنند ، عناصر UI را پشت سر هم قرار می دهند - مانند پشته کارت ها. این چیز جدیدی نیست ، زیرا بسیاری از طراحی ها به این شکل هستند. با این حال ، گوگل با اجرای سایه ها گامی فراتر برد تا UI در واقع مانند کارتن به نظر برسد. حفظ دنیای واقعی برای طراحان گوگل مهم بود. دنیای واقعی و فیزیک به عنوان یک نقطه مرجع بزرگ عمل می کند. Cardstock قسمت بزرگی از ساخت Material Design به همان شکل است. طراحان گوگل ، می خواهند دیجیتال را تا حد ممکن فیزیکی کنند ، عناصر UI را پشت سر هم قرار می دهند - مانند پشته کارت ها. این چیز جدیدی نیست ، زیرا بسیاری از طراحی ها به این شکل هستند. با این حال ، گوگل با اجرای سایه ها گامی فراتر برد تا UI در واقع مانند کارتن به نظر برسد. حفظ دنیای واقعی برای طراحان گوگل مهم بود. دنیای واقعی و فیزیک به عنوان یک نقطه مرجع بزرگ عمل می کنند.

مطالعه مقاله واقعی:

گوگل به عنوان یک تأثیر اساسی در طراحی ، کاغذ را جدی گرفت. Google Design Lead برای Andriod Matias Duarte به Fast Company توضیح داد که Material Design به دنبال بهبود پیکسل ها با داشتن رنگ و در عوض استفاده از صفحه نمایش شما برای تغییر شکل و عمق پیکسل ها در پاسخ به لمس است. آنها برای آوردن واقع بینانه ترین تجربه به دنیای دیجیتال ، مقاله واقعی را مطالعه کردند. طراحان آیکون های کاغذی با لایه های متنوع ساخته اند تا ببینند چگونه سایه ها در حقیقت ایجاد می شوند. اگرچه کاغذ واقعی نمی تواند مانند کارتن در UI Material Design شکل بگیرد و دستکاری کند ، اما به هر حال مطالعه آن کمک کرد. از این گذشته ، Material Design در جامعه طراحی پیشرفت می کند. از همه مهمتر ، این قسمت بزرگی از طراحی است که گوگل آن را ارائه می دهد. حتی اگر Material Design پیشرفت چندانی نداشته باشد ، آزمایش طرح شما هنوز هم بسیار مهم است ، زیرا این امر روی کاربران تأثیر می گذارد.

با هدف فیزیک دیجیتال:

یک اصل مهم در طراحی مواد ایجاد احساس فیزیک ساختگی در قلمرو دیجیتال بود. این کار برای ایجاد نوعی حس و رابطه برای کاربر در نحوه مشاهده تعامل و کار با صفحه و برنامه های مختلف بود. نشان دادن نوعی رابطه مهم بود زیرا فیزیک در دنیای دیجیتال کاربرد ندارد. دلیل این کار ساده و ساده خواهد بود: اینکه از اجرای برنامه "شهودی" خودداری کنید. از آنجا که برنامه ها یا وب سایت ها - یا هر یک از اجزای آنها - ذاتاً بصری نیستند ، طراحان باید به قراردادها اعتماد کنند. در غیر این صورت ، استفاده از برنامه ها و وب سایت ها سخت است. Design Material با هدف ایجاد یک رابطه بصری در UI خود است تا ایجاد شهودی برای کاربران آسان تر باشد. نکته اصلی نیز این است که بدانیم آنها می خواهند برای رسیدن به یک رابطه همکاری کنند ، به همین دلیل رابط کاربری واقعی دارای انیمیشن ، سایه و رنگ ظریف است تا تعامل با Material Design را سرگرم کننده تر کند.

نقطه طراحی مواد چیست؟

در مجموع ، Material Design این است که Google چگونه تجربه خود را از طریق محصولات و فناوری های مختلف متحد می کند. یک قسمت اساسی از Material Design این است که جریان اطلاعات یکپارچه بین دستگاه ها و داشتن فناوری هوشمندتر فراهم شود. به این فکر کنید که چقدر خسته کننده است که فقط با ایمیل کار کنید - برنامه های مختلفی فقط برای ایمیل وجود دارد. برخی برنامه ها کراس پلتفرم نیستند. همین مورد برای به اشتراک گذاری پرونده ، تصاویر یا حتی پیام های متنی نیز صدق می کند.

اگر همگام سازی بین تلویزیون ، ساعت و تلفن هوشمند یا اتومبیل شما در واقع یکپارچه باشد ، برای شما راحت تر خواهد بود. شما به عنوان یک کاربر ، نگران اطمینان از همگام سازی پیام ها یا پرونده های خود با یک دستگاه نخواهید بود ، در حالی که در خانه هستید با ایمیل های کاری شما بمباران نخواهید شد - و برعکس ، تصاویر از گذشته برای شما ارسال شده است شب در حالی که سر کار هستید ظاهر نخواهد شد.

طراحی متریال چیزی فراتر از رابط کاربری زیبا و زیبا است (مهم نیست که در واقع چقدر زیبا باشد). نکته قابل توجه در مورد آنچه گوگل انجام می دهد این است که آنها به دنبال تجربیات کلی هستند. از همه مهمتر ، آنها در تلاشند نحوه استفاده مردم از فناوری را بهبود بخشیده و آن را آسان تر و بهتر کنند.

نتیجه:

گوگل ، به عنوان غول عظیمی که وجود دارد ، اعلام کرد که قصد دارد Material Design را در سیستم عامل های مختلف پیاده سازی کند. وقتی به آن فکر می کنید ، آنها صاحب بسیاری از فناوری ها هستند که فقط تهیه یک تجربه تعامل یکپارچه برای آنها منطقی است. نظر شما در مورد طراحی متریال چیست؟ آیا فکر می کنید این تلاش خوبی از طرف آنها برای متحد کردن و بهبود تجربیات افراد هنگام استفاده از محصولات Google است؟

ارسال نظر برای این مطلب

کد امنیتی رفرش
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • آرشیو
    آمار سایت
  • کل مطالب : 14
  • کل نظرات : 0
  • افراد آنلاین : 1
  • تعداد اعضا : 0
  • آی پی امروز : 4
  • آی پی دیروز : 5
  • بازدید امروز : 10
  • باردید دیروز : 1
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 26
  • بازدید ماه : 95
  • بازدید سال : 791
  • بازدید کلی : 2,560