loading...
مجله طراحان سایت
مریم بازدید : 56 پنجشنبه 16 مرداد 1399 نظرات (0)

این چیزی است مانند تغییر سایه های یک رنگ که می تواند احساس فرد را به طور کامل تحریک یا تحت تأثیر قرار دهد. و تفاوت های فرهنگی گسترده ای در مورد این رنگ ها در این دنیا وجود دارد که یک رنگ باعث خوشحالی مردم در یک مکان می شود و در جای دیگری رنج می برد. رنگ هایی مانند زرد ، نارنجی و قرمز و تغییرات آن به همه رنگ های گرم گفته می شود.

این رنگ ها در طلوع خورشید و غروب خورشید ، برگ های افتاده ، آتش و این رنگ ها به عنوان حسی ، مثبت و محرک مشخص می شوند. رنگهای اصلی زرد و قرمز است و هر دو با هم مخلوط می شوند ، رنگ نارنجی را دریافت می کنیم ، توضیح می دهد که رنگهای گرم همیشه از ترکیب همان نوع و نه با رنگهای سرد ایجاد می شوند.

رنگ اصلی - قرمز:

رنگ قرمز از آنجایی که به جنگ ، خشونت و آتش وابسته است ، داغ در نظر گرفته می شود و در عین حال با شور و عشق نیز همراه است. در دوران باستان ، رنگ قرمز وابسته به کوپید و شیطان بود. این رنگ با افزایش ضربان قلب یا فشار خون می تواند یک واکنش جسمی نسبت به افراد داشته باشد. همچنین ثابت شده است که رنگ قرمز متابولیسم انسان را تقویت می کند. در بعضی مواقع ، این رنگ با عصبانیت همراه است و همزمان با پرستیژ شخص (به عنوان مثال - فرش قرمز در نمایش های مشهور و نشان های جوایز) به آن وصل می شود. رنگ همچنین خطری را نشان می دهد که چرا چراغ توقف ترافیک و بسیاری از علائم هشدار دهنده و نمادها به رنگ قرمز هستند).رنگ قرمز در کشورهای غربی اتحادهای مختلفی دارد. به عنوان مثال ، رنگ قرمز به عنوان یک رنگ خوش شانس در نظر گرفته می شود و با خوشبختی و خوشبختی همراه است. در کشورهای شرقی از این رنگ در عروسی ها برای لباس عروس استفاده می شود. در عین حال ، رنگ قرمز نمادی از صبح در آفریقای جنوبی است و همچنین وابسته به کمونیسم است. در قاره آفریقا ، به دلیل کمپین RED ، این رنگ با آگاهی از ایدز همراه است.رنگ قرمز می تواند یک نقط powerful برجسته در هر نقشی باشد و در صورت استفاده بیش از حد در طرح ها یا پارچه ها ، می تواند تسلط یا تسخیر کننده به نظر برسد. هنگامی که از این رنگ در هر طرحی استفاده می شود ، یک قدرت حسی یا احساس را منتقل می کند. قرمز رنگی بسیار انعطاف پذیر است؛ در هنگام استفاده از سایه های تیره تر ، جذابیت و قدرت را ایجاد می کند و در هنگام استفاده از طرح های سایه دار روشن تر ، تهاجمی به نظر می رسد.

رنگ ثانویه - نارنجی:

رنگ نارنجی بسیار پرانرژی و پویا به نظر می رسد و بیشتر به فصول پاییز و همچنین با زمین وابسته است. از آنجا که این رنگ با فصول تغییر می کند ، رنگ نارنجی معمولاً با حرکت و تغییر در زندگی مشخص می شود. همچنین با پرتقال میوه همراه است و به همین دلیل ، این رنگ را می توان برای انرژی و سلامتی نیز نامید.هنگامی که ما این رنگ را بر روی طرح ها بکار می بریم ، به اندازه رنگ قرمز مسلط نیست ، اما قطعاً توجه دیگران را به خود جلب می کند. به همین دلایل ، رنگ نارنجی بسیار جذاب و دوستانه است.

رنگ اصلی - زرد:

عموماً از آنجا که به آفتاب و شادابی متصل است ، رنگ زرد به عنوان حیاتی ترین و درخشان ترین رنگ های دیگر گرم شناخته شده است. در عین حال ، این رنگ با حیله گری و ترسو نیز ارتباط دارد (مثل این است که ترسو را زرد می نامید).

در بیشتر کشورها ، وقتی اعضای خانواده خود در حال جنگ هستند و به همین دلیل به امید متصل می شود ، در بسیاری از کشورها با نوارهای رنگ زرد گره می خوریم. بعضی اوقات ، این رنگ با علائم خطر نیز ارتباط دارد ، گرچه بیشتر شبیه رنگ های قرمز نیست. این رنگ بسته به کشورها پیامدهای متفاوتی دارد. این رنگ غم و اندوه مصر را نشان می دهد در حالی که دلیری در ژاپن نشان می دهد و در عین حال ، رنگ زرد با بازرگانان یا بازرگانان در ارتباط است.هنگامی که از این رنگ در طرح ها استفاده می شود ، لوایح یا شادابی را نشان می دهد و برخلاف رنگ های صورتی یا آبی ، رنگ زرد نرم برای نوزادان و کودکان به عنوان یک رنگ خنثی جنسیتی استفاده می شود. هنگامی که با طرح های زرد روشن تر مقایسه می شود ، زردهای نور نشان دهنده آرامش و آرامش است. معمولاً رنگهای طلای طلایی و سایه های تیره تر آنها می توانند نمایانگر عتیقه باشند و بسیار مورد استفاده در طرح هاست.

رنگهای سرد:

بنفش ، آبی و سبز همه به عنوان رنگهای خنک خوانده می شوند و عموما از رنگهای گرم سرکوب می شوند. آنها با آرامش ، آرامش و محافظت در ارتباط هستند و به همین دلیل با طبیعت ، آب و شب در ارتباط هستند.در بین رنگهای جالب ، رنگ آبی رنگ اصلی است زیرا رنگهای دیگر فقط با ترکیب این رنگ حاصل می شوند. به عنوان مثال - (همراه با رنگ زرد سبز می شود و با رنگ قرمز برای بنفش ترکیب می شود). بیشتر خصوصیات رنگ زرد توسط رنگ سبز و به همان روش صورت می گیرد. رنگ بنفش ویژگی های رنگ قرمز را به خود می گیرد. هنگامی که از این رنگ های خنک در طرح ها استفاده می شود ، بیانگر حرفه ای بودن یا آرامش است.

رنگ اصلی - آبی:

در زبان انگلیسی ، رنگ آبی نشانگر غم یا افسردگی است. همچنین می تواند با اقتدار و سکوت همراه باشد. رنگهای آبی روشن نشان از دوستی و طراوت دارند در حالی که بلوزهای تیره قابل اعتمادتر و قدرتمندتر هستند. در بسیاری از سنت ها و فرهنگ های کشور ، این رنگ به طور کلی با اهمیت مذهبی و معنوی مرتبط است. پیامدهای رنگ آبی تا حد زیادی به میزان سایه و رنگ آن بستگی دارد. طرح بر روی سایه یا نوع رنگ آبی که انتخاب می کنید متمایز است. رنگهای روشن در طراحی ها باعث طراوت و انرژی می شوند در حالی که رنگهای آبی روشن نشان دهنده آرامش و آرامش هستند. رنگهای آبی تیره در طرح ها برای سایت های شرکت یا سایتهایی که به شدت نیاز به قابلیت اطمینان و قدرت دارند بسیار مناسب است.

رنگ ثانویه - بنفش:

رنگ بنفش همیشه با برتری یا حق امتیاز مرتبط است. این رنگ هنگامی حاصل می شود که رنگ های آبی و قرمز را با هم ترکیب کنیم و از این رو ویژگی های هر دو رنگ را دارد. به طور کلی ، بنفش مخفف تخیل و خلاقیت است در حالی که این رنگ با عزاداری در کشور تایلند همراه است. به طور کلی ، بنفش های نور بسیار نرم هستند و برای عاشقانه و بهار می ایستند در حالی که بنفش های تیره با رونق و اشراف در ارتباط هستند. وقتی از این رنگ در طرح ها استفاده می شود ، جلوه ای سلطنتی و لوکس می بخشد.

رنگ ثانویه - سبز:

سبز رنگی زمینی است که نشانگر تولد و پیشرفت است و همچنین نشان دهنده سعادت و عود است و در عین حال ، این رنگ همچنین مخفف حسادت و نفرت است. بیشتر خصوصیات رنگ آبی و برخی خصوصیات رنگ زرد نیز به رنگ سبز وابسته است. هنگامی که این رنگ در طرح ها اعمال می شود ، جلوه ای سازگار و تطبیقی ​​می بخشد و همچنین بسیار مقاوم است. رنگ سبز همچنین برای طرح هایی که در مورد عود ، سعادت ، طبیعت و استقامت توصیف می شود ، مناسب است. رنگهای سبز زیتون مخفف جهانی است در حالی که سبزیجات روشن تر از جنس انرژی و انرژی برخوردار هستند. سبزی های تیره با ثبات و ثروت همراه است.

خنثی:

رنگهای خنثی عمدتاً به عنوان زمینه در نقوش استفاده می شوند و معمولاً با رنگهای لهجه روشن ترکیب می شوند. آنها هنوز هم می توانند به طور جداگانه مورد استفاده قرار گیرند و به ساخت چیدمانهای فرهنگی کمک می کنند. در مقایسه با رنگهای خنک و گرم ، رنگهای خنثی تا حد زیادی توسط رنگهای اطراف مختل می شوند.

سیاه:

یکی از قویترین رنگ های نوتال ها ، رنگ سیاه است که در آن اثر مثبتی ، جذابیت ، قدرت و قدرت دارد. همچنین اثرات منفی دارد مانند ارتباط با مرگ ، ارواح شیطانی و رازها. در بیشتر کشورهای غربی ، این رنگ با عزاداری و در روایات خاصی همراه است. با شورش و رمز و راز ارتباط دارد.این رنگ برای طرح های زیبا و همچنین لبه دار بسیار مناسب است. بسته به ترکیب رنگ ها با سیاه ، در بعضی مواقع می تواند متعارف باشد و گاهی نیز می تواند غیر متعارف یا معاصر باشد. به دلیل قدرت خنثی ، رنگ سیاه معمولاً برای تایپوگرافی و سایر عناصر شغلی دیگر مورد استفاده قرار می گیرد. معمولاً این رنگ مخفف رمز و راز و فرهنگ است.

سفید:

در دنباله رنگ ها ، رنگ سفید در لبه کامل طیف است و دقیقاً مانند رنگ سیاه ، با هر رنگی به خوبی پیش می رود. معمولاً این رنگ مخفف پاکی ، بکارت و صداقت است. رنگ سفید معمولاً در عروسی هایی که در کشورهای غربی برگزار می شود ، استفاده می شود. این رنگ همچنین با بیمارستانها یا صنایع بهداشتی مرتبط است و بیشتر توسط پرستاران ، پزشکان و پزشکان دندانپزشکی استفاده می شود. این رنگ بیانگر مهربانی یا بخشندگی است و به همین دلیل بیشتر فرشتگان در لباس های سفید رنگ ظاهر می شوند.هنگامی که از رنگ سفید در طرح ها استفاده می شود ، با هر زمینه خنثی دیگری ترکیب می شود تا جلوه صوتی را منعکس کند. این رنگ بیشتر در طرح های مینیمالیستی مورد استفاده قرار می گیرد زیرا عفت و پاکی را نشان می دهد. در بعضی مواقع ، این رنگ نشانگر فصول تابستان یا زمستان است.

خاکستری:

رنگ خاکستری در انتهای حسی رنگ طیف ظاهر می شود و می تواند احساس خلقی را به تصویر بکشد. در طرح های خاص ، رنگ خاکستری روشن می تواند به عنوان جایگزینی برای سفید و در جای سیاه استفاده شود. از رنگ خاکستری تیره می توان استفاده کرد.بیشتر این رنگ می تواند بسیار معمولی و سفت و سخت باشد و می توان آن را به عنوان علامت سوگواری توصیف کرد اما در موارد خاص ، این رنگ می تواند بسیار شیک باشد. در صورت نیاز به مهارت یا رسمیت ، از رنگ خاکستری به دلیل پیچیدگی آن استفاده گسترده ای می شود. بیشتر سایه های خاکستری دارای رنگ سیاه و مخلوط با آن و در خاکستری های خاصی هستند. سایه های قهوه ای یا آبی استفاده می شود. زمینه های استفاده از رنگ خاکستری درست مانند تایپوگرافی خاکستری در عناصر شغلی کاملاً متداول است.

رنگ قهوه ای:

معمولاً رنگ قهوه ای به سنگ ، چوب و زمین متصل است. این یک خنثی گرم و همچنین یک رنگ سایه دار طبیعی است که با صداقت و فداکاری و با وفاداری و ناهمواری در ارتباط است. قهوه ای نیز به عنوان یک رنگ کسل کننده در نظر گرفته شده است.این رنگ عمدتاً به عنوان پس زمینه در نقوش استفاده می شود و می تواند در بافت های سنگی یا بافت های چوبی به تصویر کشیده شود. هنگامی که از رنگ در طرح ها استفاده می شود ، احساس خیرخواهی و گرمی ایجاد می کند. گاهی اوقات در تایپوگرافی یا پس زمینه هایی برای طرح ها ، از سایه های تیره رنگ قهوه ای به عنوان گزینه ای برای سیاه استفاده می شود.

بژ و قهوهای مایل به زرد:

در کل رنگ های طیف ، بژ به دلیل سایه های گرم و خنک یکی از منحصر به فرد ترین رنگ ها است. بسته به رنگ های اطراف بژ ، حالت را تغییر می دهد. از خنک بودن رنگ سفید برخوردار است و در عین حال دارای رنگ و لعاب رنگ قهوه ای است. در بیشتر مواقع ، بژ یک رنگ معمولی است و بنابراین به طور عمده برای طراحی های پس زمینه استفاده می شود. بژ همچنین نشان دهنده فداکاری است.زمینه هایی که بافت کاغذی دارند معمولاً از رنگ بژ استفاده می کنند. این رنگ معمولاً ویژگیهای رنگ اطراف آن را نشان می دهد که بر کل طرح تأثیر می گذارد.

کرم و عاج:

هر دوی این رنگها عمدتاً از رنگ سفید و گرمی از رنگ قهوه ای خنک می شوند و بیشتر نشان دهنده آرامش و تحریک احساس تاریخ هستند. از آنجا که با رنگ سفید متصل است ، آرامش و پاکی را به تصویر می کشد.هنگامی که از رنگ های کرم و عاج در طرح ها استفاده می شود ، احساس آرامش و ظرافت را نشان می دهد. کیفیت رنگی در هنگام اتصال با رنگ قهوه ای یا هلو به شما می دهد. در اکثر موارد ، هر دو رنگ برای روشن تر کردن سایه های تیره تر رنگ ها استفاده می شود.

انواع طرح های رنگی سنتی:

راهکارهای مختلفی از استانداردهای رنگ وجود دارد که با استفاده از آن می توانید طرح های جدید و جدید رنگی را به راحتی ایجاد کنید که برای مبتدیان مناسب باشد. برخی از نمونه های طرح های رنگی سنتی عبارتند از:

تک رنگ:

این استراتژی های رنگی با سایه های مختلف رنگی ، چهره ای و سایه ای از سایه خاص رنگ ایجاد می شوند. طراحی این طرح ها بسیار آسان است و از آنجایی که این رنگ ها از همان سایه ها برخوردار هستند ، در بعضی مواقع باعث ایجاد یک طرح زشت یا ناخوشایند می شوند.

آنالوگ:

این استراتژی های رنگی بسیار ساده و همچنین آسان برای ایجاد هستند. در کل چرخ های رنگی 12 اسکلت ، این استراتژی ها حاوی 3 رنگ است. تمام طرح هایی که به صورت آنالوگ هستند از شدت رنگ یکسان برخوردار هستند و با اضافه کردن سایه ها ، رنگ ها یا رنگ های بیشتر می توان طرح ها را بهبود بخشید.

مکمل:

وقتی رنگ هایی را که در انتهای مخالف چرخ وجود دارد ترکیب می کنیم ، طرح های مکمل را می گیریم. به طور کلی ، آنها فقط دو رنگ دارند اما با افزودن رنگ ها ، رنگ ها یا سایه های بیشتر می توان آنها را گسترش داد. وقتی از رنگ هایی استفاده می کنیم که از همان شدت رنگ استفاده می کنند ، نتیجه در اکثر موارد و در بعضی مواقع بسیار ناخوشایند است ، در گوشه و کنار مرز ارتعاش می یابد. همچنین می توانیم با اضافه کردن رنگی بین یا با استفاده از فضای سفید ، از این امر جلوگیری کنیم.

این استراتژی ها فقط به عنوان طرح های استراتژی مکمل ساده هستند. در این نوع طرح ، شما باید از رنگ متضاد رنگ پایه خود در هر دو طرف سایه رنگ استفاده کنید.

سه گانه:

چنین طرح هایی معمولاً از سایه هایی تشکیل شده اند که به طور مساوی در اطراف چرخ رنگ توزیع می شوند. شکل گیری این طرح های رنگی بسیار دشوار است و در صورت شکل گیری می تواند بسیار پر جنب و جوش و پرانرژی باشد.

مستطیل (Tetradic):

مستطیل یا رنگ بندی چهار رنگی از چهار رنگ استفاده شده در دو جفت مکمل استفاده می کند. این طرح رنگی غنی امکانات زیادی را برای تغییر ایجاد می کند. اگر اجازه دهید یک رنگ غالب باشد ، رنگ بندی تتاداریک بهتر عمل می کند. همچنین باید در طراحی خود به تعادل بین رنگهای گرم و خنک توجه کنید.

مربع:

طرح رنگ مربع شبیه مستطیل است ، اما با هر چهار رنگ که به طور مساوی در اطراف دایره رنگ قرار گرفته است. اگر اجازه دهید یک رنگ غالب باشد ، طرح رنگ مربع بهتر عمل می کند. همچنین باید در طراحی خود به تعادل بین رنگهای گرم و خنک توجه کنید.

سفارشی:

طراحی این استراتژی ها بسیار سخت است و همیشه اطمینان حاصل کنید که هنگام ایجاد نقشه های رنگی از شدت ، کامل بودن و ارزش استفاده می کنید.

 

 

ارسال نظر برای این مطلب

کد امنیتی رفرش
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • آرشیو
    آمار سایت
  • کل مطالب : 14
  • کل نظرات : 0
  • افراد آنلاین : 1
  • تعداد اعضا : 0
  • آی پی امروز : 4
  • آی پی دیروز : 5
  • بازدید امروز : 11
  • باردید دیروز : 1
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 27
  • بازدید ماه : 96
  • بازدید سال : 792
  • بازدید کلی : 2,561