loading...
مجله طراحان سایت
مریم بازدید : 53 چهارشنبه 08 مرداد 1399 نظرات (0)

چرا نیاز به طراحی مجدد وب سایت دارید؟

اگرچه کاربران اغلب طراحی مجدد وب سایت را تغییر ظاهری می دانند ، همیشه اینگونه نیست. معمولاً سه دلیل اصلی برای طراحی مجدد وب سایت وجود دارد:

قابلیت استفاده بهتر و فروش بیشتر. اگر وب سایت شما در سالها به روز نشده است و به دلیل مشکلات جدی در قابلیت استفاده ، مشتریان بالقوه خود را از دست می دهید ، طراحی مجدد وب سایت گزینه خوبی خواهد بود.

تجارت ساختاری تغییر می کند. مدل کسب و کار شما به میزان قابل توجهی تغییر کرده است و وب سایت شما دیگر نمایانگر تجارت واقعی شما نیست. به عنوان مثال ، شما قبلاً دارای یک گل فروشی فیزیکی و یک وب سایت اطلاع رسانی ساده هستید. اکنون شما فقط به سرویس تحویل گل فقط به صورت آنلاین محور بوده اید و به عملکرد ایمیل تجارت الکترونیکی احتیاج دارید.

نام تجاری. 55٪ از مردم وقتی از یک برند ناامید کننده در وب سایت خود استفاده می کنند به طور کلی ناامید می شوند. رفع تجربه بد کاربر می تواند برند شما را تقویت کند.

بعضی اوقات طراحی مجدد وب سایت همچنین می تواند بخشی از یک فرآیند بزرگتر مجدد باشد. اگر هویت نام تجاری بصری شما به میزان قابل توجهی تغییر کند ، وب سایت شما نیز باید تغییر کند.مشخص کردن یک هدف روشن ، هم طراح UX و هم تصمیمات مدیر پروژه را در طی فرایند راهنمایی می کند.

معیارها را تنظیم کنید:

اگر قصد موفقیت را دارید ، باید از قبل معیارهای موفقیت را تعیین کنید.

هنگامی که یک هدف کلی برای طراحی مجدد دارید ، اهداف قابل اندازه گیری را برای پروژه تعیین کنید. به عنوان مثال ، اگر می خواهید پس از طراحی مجدد به فروش بیشتری دست پیدا کنید ، می توانید برای نرخ تبدیل قیف فروش یا درآمد متوسط ​​برای هر مشتری تعیین کنید.این اهداف باید تا حد امکان دقیق باشند. و بهترین پایه برای این معیار فعلی شما است.برای تنظیم معیار خود ، باید به دو سوال اصلی پاسخ دهید.

وضعیت فعلی وب سایت شما در رابطه با معیارهایی که به عنوان شاخص های موفقیت اندازه می گیرید چیست؟

وب سایت شما چگونه با رقبای شما مقایسه می کند؟

اگر تجزیه و تحلیل وب سایت را به خوبی پیکربندی کرده باشید ، پاسخ دادن به سوال اول دشوار نخواهد بود. معیارهای میانگین خود را برای 12 ماه گذشته به عنوان پایه در نظر بگیرید. در بیشتر موارد طراحی مجدد وب سایت ، شما نیز به عنوان بخشی از معیار خود نیاز به انجام آزمایش قابلیت استفاده با معیارهای کمی دارید.

برای معیار رقیب ، می توانید ارزیابی قابلیت استفاده رقابتی را انجام دهید. این یک عمل عالی است که نه تنها نقاط قوت و ضعیف رقبای شما را نشان می دهد بلکه برخی از ایده هایی را که شما قصد "دزدی" از آنها را دارید نیز تأیید می کند.

ارزیابی قابلیت استفاده رقابتی می تواند به عنوان یک بررسی تخصصی توسط یک پزشک با تجربه UX یا آزمایش کاربر انجام شود. حالت دوم یک آزمایش قابلیت استفاده استاندارد است که کاربران وظایف از پیش تعریف شده را در دو یا چند وب سایت رقیب انجام می دهند.

هدف کاربر را با اهداف تجاری مطابقت دهید:

به همان اندازه که طراحی وب سایت جدید شما نیاز به محور بودن کاربر دارد ، تحقق اهداف تجاری خود نیز مهم است. در غیر این صورت ، کل روند بی معنی خواهد بود.

اما چگونه می توانید اولویت های تجاری را با نیازهای کاربر هماهنگ کنید؟

با مراجعه به افراد کاربر موجود ، دقیقاً بدانید کاربر مورد نظر شما چه می خواهد. اگر می خواهید بعد از طراحی مجدد گروه جدیدی از مشتریان را هدف قرار دهید ، باید تحقیقات مربوط به کاربر را انجام داده و یک شخصیت مربوطه بسازید.این مهم است زیرا ممکن است هر شخص هنگام مرور ، قصد متفاوتی داشته باشد. دانستن قصد کاربر در هر مرحله از سفر مشتری به شما امکان می دهد تا آنها را به سمت اقدامات دلخواه خود هدایت کنید. هنگام طراحی هر صفحه وب ، این دو سؤال را از خود بپرسید.

کاربر در این مرحله چه می خواهد؟

ما در این مرحله از کاربر می خواهیم چه کاری انجام دهد؟

در اینجا یک مثال ساده است. بیایید بگوییم که شما در حال طراحی مجدد جریان رزرو وب سایت هتل هستید. کاربر پس از پر کردن اطلاعات تاریخ و مکان ، در صفحه انتخاب نوع اتاق قرار می گیرد.در این صفحه ، کاربران سعی در انتخاب بهترین نوع اتاق ممکن در محدوده تاریخ و محدودیت بودجه دارند. در واقعیت ، مردم بیش از فکر کردن منطقی هنگام خرید آنلاین به شهود اعتماد می کنند. بنابراین شما ، به عنوان یک تجارت ، می توانید کاربر را برای انتخاب یک نوع اتاق گران تر با ترکیبی از UX و محتوا با دقت انتخاب کنید.

به مطالب توجه کنید:

محتوای وب سایت قدرتمندترین ابزار فروش شماست ، به همین دلیل در طراحی مجدد باید به آن توجه ویژه ای داشته باشید. دو جنبه وجود دارد.

طراحی و محتوای بصری باید دست به دست هم دهند.کپی وب سایت باید بتواند بفروشد.

این یعنی چی؟

همیشه طراحی یک صفحه وب بدون داشتن محتوای دقیق در دسترس ، چالش برانگیز است. در عین حال ، به سختی می توانید یک پیش نویس محتوای نهایی را برای یک صفحه وب تهیه کنید که هنوز وجود ندارد. برای شکستن این حلقه ، باید همزمان با توجه به قصد کاربر ، روی طراحی و محتوا کار کنید.

از طرف دیگر ، شما باید در کپی وب سایت خود دوباره فکر کنید تا با طراحی جدید مطابقت داشته باشد و در نهایت بیشتر بفروشد. با توجه به جنبه های عاطفی در تصمیم گیری مصرف کننده ، ایجاد ارتباط با کاربر از طریق مطالب کاملاً نوشته شده و میکروکپی مهم است. شما باید به زبان آنها صحبت کنید و نشان دهید که تجارت شما دقیقا چگونه می تواند مشکلات آنها را برطرف کند.

یک مثال عالی از برنامه Muzzle آورده شده است. توجه کنید که نسخه کوچک و بسیار غیررسمی است. اما آنچه واقعاً به کاربر می گوید این است که "ما می دانیم که در حین عکس گرفتن احساس خجالت می کند و مطمئن خواهیم شد که دیگر هرگز این اتفاق نخواهد افتاد."

در مورد استراتژی Mobile-First یا Desktop-First تصمیم بگیرید:

شما می دانید آمار. موبایل برای ماندن در اینجا است و به زودی بزودی در همه صنایع دست خواهد یافت. در سال 2017 ، بیش از نیمی از ترافیک وب سایت های جهانی از طریق دستگاه های تلفن همراه و بیشتر در آسیا انجام شده است ، جایی که 65.7 درصد بازدید از صفحات وب از طریق تلفن همراه ایجاد شده است.اما آیا این بدان معنی است که شما باید با یک رویکرد همراه اول طراحی کنید؟جواب کوتاه، نه است. اما بگذارید کمی عمیق تر بشویم.

اولین طراحی موبایل ، ایده پیشرفت افزایشی را در مقابل طراحی دسک تاپ اول ، که بیانگر تخریب برازنده است ، تکرار می کند. هنگامی که وب موبایل تازه شروع به کار کرد ، فقط یک رویکرد طراحی چند صفحه ای باعث تخریب چشمگیر شد. این به معنای طراحی برای حداکثر اندازه صفحه نمایش و عملکرد کامل است ، سپس طراحی برای صفحه نمایش های کوچکتر بر اساس آن.

از طرف دیگر ، پیشرفت پیشرفته برعکس است ، که ابتدا برای صفحه نمایش های موبایل طراحی می شود.هر دو می توانند خوب باشند. هر دو می توانند مؤثر باشند. بستگی به اهداف شغلی و وب سایت شما دارد.

به عنوان مثال ، اگر 80٪ از فروش وب سایت شما از طریق تلفن همراه باشد و شخصیت کاربر شما بیشتر از این رفتار خود را حفظ کند ، باید یک رویکرد اول را برای موبایل انتخاب کنید

با صفحه اصلی خود برداشتی ایجاد کنید:

آیا می دانید چه کسی در صفحه اصلی وب سایت قرار دارد؟

برای اکثر وب سایتها ، این بازدیدکنندگان برای اولین بار هستند. آنها اطلاعات کمی در مورد تجارت شما و محصولات و خدمات شما ندارند. بنابراین برای گرفتن آنها باید از این فرصت استفاده کنید. و پنجره بسیار کوچک است. یکی از مطالعات Google نشان داد که کاربران اولین احساس خود را ، "احساس روده" در مورد وب سایت شما ، در کمتر از 50 میلی ثانیه تشکیل می دهند.همان مطالعه نشان می دهد که طراحی وب سایت که از لحاظ بصری کم پیچیده تر است ، به عنوان زیباتر درک می شود.

بنابراین چگونه می توانید کاربران جدید را بمانید؟

یک مطالعه در مورد طراحی persuasive از مقصد وب سایت نشان می دهد که عناصر طراحی الهام بخش بیشترین تأثیر را در شکل گیری یک برداشت اول مثبت داشتند. این ایده برای داشتن تصاویری با کیفیت عالی و اصطلاحات جذاب برای بیان داستان برند شما را تقویت می کند و به کاربران الهام می بخشد تا عمیق تر به وب سایت بیایند.

در سفر بحرانی کاربر متمرکز شوید:

اگر به مثال وب سایت هتل برگردیم ، مسیری وجود دارد که کاربران می توانند طی کنند تا در نهایت اقدام به رزرو کنند. به عنوان مثال ، آنها می توانند در یک صفحه پیشنهاد ویژه فرود بیایند و رزرو کنند. یا ممکن است آنها آدرس ایمیل هتل شما را پیدا کرده و درخواست رزرو کنند.هر مسیری که طی کنند ، در پایان می توانند رزرو کنند. اما یک مسیر سفر کاربر وجود دارد که رایج ترین و در جایی است که می توانید درآمد کسب کنید.

آن را سفر مهم کاربر می نامند:

در یک پروژه طراحی مجدد وب سایت ، این جایی است که شما باید بیشتر وقت خود را صرف کنید. احتمالاً تکرارهای زیادی وجود خواهد داشت ، بنابراین بهتر است زودتر آزمایش کاربر را روی جریان بحرانی شروع کنید.

افکار نهایی:

طراحی مجدد وب سایت می تواند کاملاً مشکل باشد و بازگشت به طراحی قدیمی گزینه ای نیست. اما با وجود بسیاری از طرفین درگیر در این پروژه ، ممکن است به راحتی به یک نبرد نظر تبدیل شود که کدام یک از این طرح ها بهتر است. برای جلوگیری از این امر ، با تعیین انتظارات واضح از پروژه شروع کنید و مطمئن شوید که کل تیم در حال پرواز است. اتخاذ یک روش تحقیق و داده محور برای تصمیم گیری های کلیدی در مورد طراحی.

با یک ترکیب سالم از برنامه ریزی دقیق و انعطاف پذیری ، طراحی مجدد وب سایت شما بهترین شانس موفقیت را خواهد داشت.

ارسال نظر برای این مطلب

کد امنیتی رفرش
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • آرشیو
    آمار سایت
  • کل مطالب : 14
  • کل نظرات : 0
  • افراد آنلاین : 1
  • تعداد اعضا : 0
  • آی پی امروز : 0
  • آی پی دیروز : 1
  • بازدید امروز : 1
  • باردید دیروز : 2
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 29
  • بازدید ماه : 26
  • بازدید سال : 722
  • بازدید کلی : 2,491