loading...
مجله طراحان سایت
مریم بازدید : 94 پنجشنبه 30 مرداد 1399 نظرات (0)

بدون جلوه های اضافه شده:

طراحی تخت نام خود را از اشکال استفاده شده می گیرد. طراحی تخت از یک سبک متمایز دو بعدی استفاده می کند که به راحتی ساده است.

این مفهوم بدون تزئین کار می کند - سایه های سقوط ، جلوش ها ، منبت کاری ، شیب ها یا ابزار دیگری که عمق آن را اضافه می کند. هر عنصر یا جعبه ، از قاب تصویر گرفته تا دکمه گرفته تا ابزار پیمایش ، واضح است و فاقد لبه های پر یا سایه است.

هیچ چیز اضافه نمی شود تا عناصر واقعی تر به نظر برسند ، مانند ترفندهایی که برای ایجاد آیتم ها به صورت سه بعدی در پروژه های طراحی اسکوئمورفیک طراحی شده اند. لایه هایی که در طراحی مسطح مورد استفاده قرار می گیرند از سایر پروژه ها آینه دارند ، اما هواپیماها از هم جدا نمی شوند که یک تصویر پس زمینه مجزا ، تصاویر یا دکمه های پیش زمینه ، متن و ناوبری را در خود جای دهند.

بنابراین چه چیزی باعث می شود کار کند؟ طراحی تخت بدون داشتن همه اضافی از نظر ظاهری و ظاهری متمایز است. این امر به یک حسن سلسله مراتب در طراحی و قرارگیری عناصر متکی است تا پروژه های موفق را درک و تعامل با کاربران آسان کند. در حالی که وب سایت های بیشتر و بیشتری از اصول طراحی مسطح استفاده می کنند ، شاید برای طراحی اپلیکیشن و موبایل نیز محبوبیت بیشتری داشته باشد. با داشتن صفحه نمایش های کوچک ، دکمه ها و گزینه های کمتری وجود دارد و استفاده از رابط صاف آن بسیار ساده است.

عناصر ساده:

طراحی مسطح از بسیاری از عناصر رابط کاربری ساده مانند دکمه ها و آیکون ها استفاده می کند. طراحان اغلب به اشکال ساده مانند مستطیل ، دایره یا مربع می چسبند و اجازه می دهند هر شکل به تنهایی بایستد. لبه های شکل می توانند کاملاً زاویه دار و مربع باشند و یا دارای خمیدگی باشند.

هر عنصر UI باید ساده و آسان برای کلیک یا شیر باشد. تعامل باید برای کاربران بدون توضیحات زیاد در طراحی ، شهودی باشد.

علاوه بر یک ظاهر طراحی ساده ، با تشویق رنگی روی دکمه های قابل کلیک کلیک کنید تا استفاده را ترغیب کنید. اما عناصر ساده را با طراحی ساده اشتباه نکنید ، مفاهیم طراحی مسطح می توانند دقیقاً مانند هر نوع دیگر از طرح های طراحی پیچیده باشند.

برای شروع کار نیاز به کمک دارید؟ Designmodo انواع کیت های UI را با استفاده از سبک های تخت ارائه می دهد - از Square UI Free و Flat UI Free ، یک کیت ساده PSD / HTML UI با اجزای اساسی ، گرفته تا Square UI و Flat UI Pro ، یک بسته کامل PSI / HTML UI برای وب سایت و پروژه های طراحی برنامه.

تمرکز روی تایپوگرافی:

به دلیل ماهیت ساده عنصر در طراحی تخت ، تایپوگرافی بسیار مهم است.

لحن حروف باید با طرح کلی طراحی مطابقت داشته باشد - یک قلم بسیار زیبا ممکن است در برابر یک طراحی فوق العاده ساده عجیب به نظر برسد. همچنین نوع باید به صورت ساده و کارآمد ، جسورانه و کلمه ای باشد ، در تلاش برای این که محصول نهایی از نظر بصری و متنی یک لحن مداوم داشته باشد.

یک خانواده از نوع serif ساده را با تنوع و وزن های زیادی در مورد تایپوگرافی اولیه در یک سایت با استفاده از طراحی مسطح در نظر بگیرید. لمس غیر منتظره را با یک قلم جدید به عنوان یک عنصر هنری اضافه کنید ، اما مراقب باشید که با استفاده از تایپ مخصوصی وارد بازار نشوید.

نوع باید به کاربران نیز بگوید که چگونه از طرح استفاده کنند. دکمه های برچسب و سایر عناصر برای افزایش سهولت در استفاده و تعامل.

تمرکز روی رنگ:

رنگ بخش بزرگی از طراحی تخت است. پالت های رنگی طراحی تخت معمولاً نسبت به سایر سایت ها روشن تر و پر رنگ تر هستند.

پالت های رنگی برای پروژه های طراحی مسطح اغلب حاوی رنگ های بسیاری نیز هستند. در حالی که بیشتر پالتهای رنگ حداکثر روی دو یا سه رنگ متمرکز هستند ، ممکن است پالتهای طراحی مسطح از شش تا هشت رنگ به طور یکسان استفاده کنند.

رنگ ها تمایل به پر جنب و جوش دارند - به خالص ترین رنگ های موجود در چرخ رنگ - بدون رنگ و لنگ فکر کنید. رنگهای اولیه و ثانویه محبوب هستند. بعلاوه انواع خاصی از رنگ ها نیز بطور مکرر مورد استفاده قرار می گیرند. در این تکرار روند طراحی تخت ، رنگ های یکپارچهسازی با سیستمعامل - از جمله سالمون ، بنفش ، سبز و آبی - به خصوص محبوب هستند.

رویکرد حداقلی:

طراحی تخت از نظر طبیعت ساده است و با رویکرد کلی طراحی مینیمالیستی به خوبی کار می کند.

در طراحی کلی سایت از زنگ ها و سوت های زیاد خودداری کنید. رنگ و متن ساده ممکن است کافی باشد. اگر می خواهید تصویری اضافه کنید ، عکاسی ساده خود را انتخاب کنید.

برخی از سایت های خرده فروشی ، مانند Svpply (فوق) ، با استفاده از طراحی مسطح ، کار خوبی را دراختیار گذاشتن اقلام بر روی یک پس زمینه ساده انجام داده اند. (لازم به ذکر است که عکس ها دارای عمق طبیعی هستند اما هنوز در صافی کلی طرح جا دارند.)

طراحی تقریبا "تقریبا":

سبکی که بیشتر طراحان نسبت به آن توافق دارند ، طراحی تقریباً مسطح "تقریبا" است.

در طراحی تقریباً مسطح ، از تم اصلی سبک تخت استفاده شده است اما برخی از جلوه ها به طرح طراحی اضافه می شود. به عنوان مثال ، دکمه ها می توانند حاوی شیب های جزئی یا سایه های رها شوند. طراحان معمولاً یک اثر را انتخاب می کنند و آن را منحصراً در یک پروژه تقریباً مسطح استفاده می کنند.

این سبک کمی انعطاف پذیری بیشتری را نسبت به برخی از سفتی های بدون تأثیراتی که در مورد طراحی مسطح فکر می شود ، فراهم می کند.

به دلیل اضافه شدن عمق و بافت ، طراحان آن را دوست دارند. کاربران آن را دوست دارند زیرا سبک کمی تیز است و می تواند به راهنمایی تعامل مناسب کمک کند. از طرف دیگر ، طراحان آن را دوست ندارند ، زیرا با دو سبک ازدواج می کند به گونه ای که نمی تواند تعریف یک سبک واقعی را داشته باشد.

 

ارسال نظر برای این مطلب

کد امنیتی رفرش
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • آرشیو
    آمار سایت
  • کل مطالب : 14
  • کل نظرات : 0
  • افراد آنلاین : 2
  • تعداد اعضا : 0
  • آی پی امروز : 8
  • آی پی دیروز : 5
  • بازدید امروز : 20
  • باردید دیروز : 1
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 36
  • بازدید ماه : 105
  • بازدید سال : 801
  • بازدید کلی : 2,570