loading...
مجله طراحان سایت
مریم بازدید : 167 چهارشنبه 22 مرداد 1399 نظرات (0)

با وجود همه فونت های موجود ، معمول است که فلج تصمیم را تجربه کنید ، سپس به همان صورت پیش فرض با همان فونت که همیشه استفاده کرده اید پیش فرض کنید. اما اگر می خواهید طراحی خود را برجسته کنید ، وقت آن است که در نهایت گزینه های جدید چاپ را بررسی کنید.بیش از 1000 قلم در typekit و 682 مورد دیگر در فونت های Google وجود دارد. به نوعی ، شما باید بهترین را برای سایت خود انتخاب کنید و اطمینان حاصل کنید که آنها خوب جفت می شوند. از کجا حتی شروع می کنید؟

با وجود همه فونت های موجود ، معمول است که فلج تصمیم را تجربه کنید ، سپس به همان صورت پیش فرض با همان فونت که همیشه استفاده کرده اید پیش فرض کنید. اما اگر می خواهید طراحی خود را برجسته کنید ، وقت آن است که در نهایت گزینه های جدید چاپ را بررسی کنید.

اگر وقت خود را برای یادگیری هنر انتخاب قلم می گیرید ، برای همیشه مهارتی خواهید داشت که می تواند شما را بالاتر از سایر طراحان قرار دهد. و یادگیری بسیار آسان است - این بهترین بخش است.

بسیاری از استراتژی های مفید برای انتخاب قلم های زیبا وجود دارد. مجهز به دانش زیر ، صدها فونت وب حرفه ای شروع به حس کردن برای شما خواهد کرد.

استراتژی های انتخاب قلم ها:

هنگام انتخاب فونت ، هدف نهایی شما این است که یکی از مواردی را انتخاب کنید که با هدف طراحی شما مطابقت داشته باشد - نه آنچه که فقط "به نظر می رسد بهترین"

بیشتر محتوای وب متن است. این بدان معناست که متن به عنوان وسیله اصلی برای انتقال ایده ها و احساسات یک سایت عمل می کند ، بنابراین می خواهید یک رویکرد محتوا (نه زیبایی شناسی اول) به تایپوگرافی بپردازید. روی چگونگی ظاهر شدن محتوا در صفحه تمرکز کنید ، و سپس به طراحی آن در مورد آن بپردازید.

این نکته را در خاطر داشته باشید که استراتژی های زیر را بررسی می کنیم:

اندازه فونت را در نظر بگیرید:

خوانایی بسیار مهم است - اگر غیرقانونی باشد ، محتوا بی فایده می شود. خوانایی متن تا حد زیادی تحت تأثیر اندازه فونت است ، بنابراین همیشه یک قلم را با کوچکترین سایز مورد استفاده در سایت خود تست کنید. دستگاه های موبایل را حتماً مورد توجه قرار دهید. اینجاست که همیشه باید هنگام آزمایش مناسب بودن قلم شروع کنید. هنگامی که یک "اندازه کوچک" مناسب داشته باشید ، می توانید برای هدرهای مختلف و موارد مشابه آن را ارزیابی کنید.

خوانندگان دارای اختلال بینایی به ویژه وقتی از راه خود خارج می شوید تا مطالب خوانا شوند ، از آن قدردانی می کنند ، اما این به نفع همه کسانی است که از سایت شما بازدید می کنند

این پویایی دیگری به وجود می آورد: برخی از کاربران می خواهند اندازه قلم را افزایش دهند ، بنابراین آزمایش طرح خود را در اندازه های بزرگتر نیز در نظر بگیرید. اگر وقتی اندازه قلم به صورت دستی چند نقطه افزایش می یابد ، سایت شما بد به نظر می رسد ، در نظر داشته باشید فضای سفید بیشتری به طراحی خود اضافه کنید.

دستگاه ها و محیط ها را در نظر بگیرید:

افراد محتوای وب سایت شما را در دستگاه های مختلف و تحت بسیاری شرایط مطالعه می کنند. اطمینان حاصل کنید که قلم و وزن انتخابی شما روی صفحه های موبایل قابل خواندن است و وضوح و تعریف را در سیستم عامل ها ، از جمله OS X ، iOS و Windows حفظ می کند (که همه آنها تمایل دارند که قلم ها را به صورت متفاوتی ارائه دهند).

همچنین فایده ای ندارد که فونت ها لزوماً به طور یکسان در مرورگرها ارائه نشوند ، و بسیار ممکن است که یک فونت که در یک مرورگر عالی به نظر می رسد ممکن است دارای مشکل هسته (فاصله نامه) یا مشکلات مربوط به وزن در مرورگر دیگر باشد. ظاهر قلم را با مرورگرهای مختلف و دستگاه های تلفن همراه تست کنید. می توانید از ابزاری مانند BrowserStack برای پیش نمایش نحوه طراحی در بین محبوب ترین مرورگرها و دستگاه ها استفاده کنید.

لحن محتوای خود را در نظر بگیرید:

هر قلم یک واکنش عاطفی خاص - اعم از بازیگرا ، جدی یا آموزنده - یا ترکیبی از احساسات را برانگیخته است.

بهترین راه برای تعیین اینکه آیا یک قلم متناسب با پاسخ مطلوب محتوای شما است ، ... برای آن آماده شوید ... برای خواندن نوع محتوا با قلم انتخاب شده. شما فقط باید آزمایش کنید زیرا تناسب قلم کمتر از یک علم و بیشتر یک هنر است. بنابراین ، یک یا دو بار مطالب خود را با قلم انتخاب شده بخوانید. سپس به سرعت یک همکار آن را بخوانید ، و - بدون اینکه هیچ گونه نذری به آنها بدهید - از آنها بخواهید لحن محتوا را توصیف کنند. سپس محتوا را با قلم دیگری تایپ کرده و پاسخ آنها را دوباره ارزیابی کنید. این کار را چند بار انجام دهید و در مورد پاسخ آنها یادداشت های مفصلی بگیرید.

ممکن است از نتایج شگفت زده شوید: آنچه که شما اعتقاد داشتید یک قلم بازیگوش است ، ممکن است برای دیگران به همان اندازه کودکانه باشد. نکته اصلی این است که با بیننده همدلی کنید - نه فقط آنچه را "عالی به نظر می رسد" انتخاب کنید.

چگونه فونت ها را جفت کنیم:

یک جنبه مهم در انتخاب قلم ها ، دانستن چگونگی بازی فونت های مختلف از یکدیگر است - زیرا احتمالاً می خواهید بیش از یک فونت در سایت خود داشته باشید. این یک فرصت واقعا لذت بخش برای خلاقیت به عنوان یک طراح است.

گرچه جالب است که یک طرح را با فونت های مختلف برجسته کنید ، با قرار دادن هر بخش یا صفحه با یک قلم متفاوت ، از صفحه عبور نکنید. یک قانون جفت کردن فونت برای زندگی این است که تعداد قلم های طراحی خود را به حدود دو یا سه مورد کاهش دهید تا سردرگمی را کاهش داده و قوام خود را در طول طراحی حفظ کنید. مغز کاربران را با چندین عنصر مشغول یا جدید مالیات نکنید - پیمایش سایت شما را به یک نسیم غریزی تبدیل کنید.

در زیر چند ملاحظات مفید برای جفت شدن فونت ها آورده شده است:

سبک های قلم کنتراست

چهار سبک اصلی قلم وجود دارد که هر کدام از زیرگروه های خاص خود را دارند:

سریف - تایمز نیو رومن ، جورجیا

Sans-serif - Arial ، Open Sans ، Montserrat

فیلمنامه - Vibes عالی ، گل ایندی

تزئینی - عروسی

قلم های جفت شده ای به سبک های مختلف ، مانند سری برای سرفصل ها و sans-serif برای متن ، تمایل دارند که بسیار خوب کار کنند. از طریق تمایز به غنای می افزاید. جفت شدن قلمها نه تنها در یک پالت فونت رسا و خلاقانه تر را باز می کند ، بلکه پویایی را بین فونت ها ایجاد می کند که می تواند لحن احساسی را برای طراحی سایت تنظیم کند.

در صورت امکان ، سبک های قلم را از همان "فوق العاده خانوادگی" ، مانند Museo (سریف) و Museo Sans (sans-serif) در مثال زیر ترکیب کنید. این امر منجر به تمایز ارگانیک تر می شود ، و وقتی نمی خواهید قلم هایی کاملاً جداگانه پیدا کنید که به خوبی جفت شوند ، بسیار خوب است.

در حالی که ما در حال صحبت کردن در مقابل هستیم ، ساده ترین راه برای ایجاد تضاد بین قلم ها ، داشتن اندازه های مختلف است. برای کمک به حفظ سادگی زیبایی شناختی ، همیشه تمایز اندازه نسبت به تمایز قلم را انتخاب کنید. متن عنوان بزرگتر با متن بدن کوچکتر تضاد دارد ، که نه تنها به زیبایی شناسی کمک می کند بلکه اهمیت نسبی آنها را نیز تقویت می کند.خوانایی تعادل بین هدر و متن

عنوان ها به طور کلی کوتاه هستند و برای جلب توجه طراحی شده اند. با استفاده از عناوین ، استفاده از فونت "جالب" (یعنی بصری پیچیده) نسبت به استفاده از چنین فونت برای متن بدن قابل بخشش است - جایی که خوانایی از اهمیت بالایی برخوردار است.

برای متن بدن ، ممکن است اجتناب از فونت های "استفاده بیش از حد" باشد زیرا واقعاً می خواهید طراحی شما برجسته باشد. اما بسیاری از قلم ها به یک دلیل خوب متداول هستند: آنها قبلاً در انواع طرح ها و محیط ها اثربخش بوده اند. این اغلب به سادگی بصری کاهش می یابد - به عنوان مثال ، فاقد پیوندهای فانتزی و نقش برجسته ها - به این معنی که خواندن آنها ساده تر است. و همانطور که قبلاً آموخته ایم ، خوانایی پادشاهی است.

به بیان ساده تر ، یک فونت با پیچیدگی های بیشتری در طراحی آن برای تفسیر مغز ما با سرعت سریع سخت تر خواهد بود ، و بنابراین برای متن بدن مناسب تر است ، که ممکن است حاوی ایده های پیچیده و هزاران کلمه باشد. استفاده از محتوای اصلی خود را در حد امکان در اختیار کاربران خود قرار دهید.

تست جفت:

برای بارگیری و آزمایش طیف وسیعی از فونت ها در کنار هم ، می تواند خسته کننده باشد ، بنابراین در اینجا منابع عالی برای مشاهده سریع جفت فونت های بالقوه وجود دارد:

FontPair - ابزاری که انواع جفت فونت پیشنهادی را نشان می دهد ، و درج متن سفارشی برای هر یک امکان پذیر است.

typeconnection - یک بازی دوستیابی تایپوگرافی. به یک سری سؤال پاسخ دهید تا جفت بهینه شده به شما پیشنهاد شود.

فقط نوع من - مجموعه ای از جفت شدن پیشنهادات فونت.

فونت ترکیبی - ابزاری که جفت گیری را براساس فونت اصلی (Google) که می خواهید از آن استفاده کنید پیشنهاد می کند. شما حتی می توانید از یک طرح ساده پیش نمایش بگیرید و متن را مبادله کنید تا ایده ای از نسخه شما به دست بیاید.

بسیاری از قلمهای برجسته شده در سایتهای فوق در Google Fonts و Adobe Typekit در دسترس هستند - بسیاری از آنها حتی کاملاً رایگان برای استفاده هستند.

اگر از Webflow استفاده می کنید ، پیش نمایش قلم های Google و typekit در تنظیمات سایت خود بسیار جالب است: اگر یک فونت را در Typeekit یا Google Fonts مشاهده می کنید ، می توانید 100٪ از آن را در Webflow استفاده کنید. 

 

ارسال نظر برای این مطلب

کد امنیتی رفرش
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • آرشیو
    آمار سایت
  • کل مطالب : 14
  • کل نظرات : 0
  • افراد آنلاین : 1
  • تعداد اعضا : 0
  • آی پی امروز : 0
  • آی پی دیروز : 5
  • بازدید امروز : 2
  • باردید دیروز : 1
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 18
  • بازدید ماه : 87
  • بازدید سال : 783
  • بازدید کلی : 2,552