loading...
مجله طراحان سایت
مریم بازدید : 65 جمعه 14 شهریور 1399 نظرات (0)

هر چند این یک کیفیت جدید است. در آغاز عصر اینترنت - فناوری تقریباً در همه محصولات موفق بیشترین اهمیت را داشت. فناوری سخت ترین مشکلی بود که شرکت ها برای غلبه بر آن نیاز داشتند ، کارکنان ماهر از نظر فنی کمترین "منبع" بودند و سرانجام ، فناوری مهمترین مزیت رقابتی بود که می توانست داشته باشد. طراحی به طور عمده کنار گذاشته شد. نه گوگل ، نه پی پال و نه یاهو تا همین اواخر زیاد به طراحی اهمیت نمی دادند. آنها نیازی به این کار نداشتند - آنها فن آوری لازم را داشتند و این فقط موفقیت شگفت انگیزی را برای آنها رقم زد.

آن زمانها از بین رفته اند. امروزه برای برنده شدن مشتریان باید قلب آنها را با یک تجربه کاربری خیره کننده ، دقیقاً طراحی شده بدست آورید. خوشبختانه برای همه ما ، شرکت های بزرگ دنیای امروز اهمیت این تغییر را در دنیای فناوری جدید تشخیص داده اند. گوگل ارتشی از طراحان UX استخدام کرد و همه محصولات آنها را دوباره طراحی کرد (و آنها همچنان این کار را می کنند! از 13 جای خالی فعلی [10 سپتامبر 2012] Google HQ در Mountain View ، 9 مورد حداقل مربوط به تجربه کاربر است!). حتی Paypal ، که البته never هرگز به خاطر رویکرد مشکوک در طراحی مشهور نبود ، با تغییرات اخیر رابط کاربری خود ، از تجربه کاربر مراقبت کرد. و ما می توانیم در تمام طول شب بحث کنیم که آیا سامسونگ به حقوق ثبت اختراع اپل آسیب رسانده است یا نه ، اما خوب ... حتی در این صورت ، آنها نشان دادند که آنها به اندازه کافی به طراحی اهمیت می دهند تا یک پرونده قضایی را به خطر بیندازند. آیا این عجیب نیست؟

فرقی نمی کند که شما gizmos شگفت انگیز ، برنامه های مجازی موبایل و وب یا نرم افزار ابتکاری تولید می کنید - باید UX را جدی بگیرید. این دهه طراحی تجربه کاربری است.

عصر جدید ، چالش های جدید:

اگر هنوز به دوره جدید اعتقاد ندارید - فقط در LinkedIn مرور کنید و به دنبال یک طراح UX باشید:

874967 نفر ادعا می کنند که در زمینه UX کار می کنند

تقریباً 8000 در سه ماه گذشته به LinkedIn پیوسته اند

علاوه بر این ، بیش از 9029 جای خالی مربوط به تجربه کاربر در LinkedIn وجود دارد (همانطور که در 10 سپتامبر 2012). و این فقط یک منبع تبلیغات شغلی است (که در اروپای شرقی محبوبیت خاصی ندارد)!

این اعداد فقط درخشان هستند.

و البته بخشی از دلایلی که اخیراً UX توجه زیادی را به خود جلب کرده این است که UX به عنوان یک اصطلاح به نوعی واژه سر و صدا تبدیل شده است ، اما به یاد داشته باشید که همچنین نشان می دهد تقاضا در بازار وجود دارد. طراحان تجربه کاربر به این دلیل مورد نیاز هستند که شرکت ها مجبور شده اند با محصولات کاملاً طراحی شده رقابت کنند نه فقط با فناوری.

و دوره جدید از دنیای انگلیسی زبان فراتر رفته است. من اخیراً در مورد بازار UX در چین با یکی از دوستان خود از UXPA چین (انجمن تخصصی تجربه کاربر ، انجمن حرفه ای قابلیت استفاده) بحث کردم. ظاهراً بیش از 30000 طراح UX در چین وجود دارد و تعداد آنها همچنان در حال رشد است. در حال حاضر بزرگترین کنفرانس UX چین حدود 30٪ از بزرگترین کنفرانس UX اروپا بزرگتر است.

UXPin به طور مستمر با جوامع محلی UX در سراسر جهان حمایت مالی و همکاری می کند و ما در اسرائیل ، آفریقای جنوبی ، استرالیا ، کره جنوبی با گروه های طراحی بسیار شگفت انگیزی روبرو شده ایم ... UX در همه جا که محصولات جدید فن آوری ایجاد می شود ، مهم است.

شرکت های سراسر جهان به وضوح به طراحان تجربه کاربری نیاز دارند ، اما حتی بیشتر ، آنها به یک تجربه کاربری عالی نیاز دارند.

این یک چالش برای کل جامعه است. ما واقعاً باید در همه شرکت هایی که اخیراً تمایل به ارزش گذاری طرف طراحی را داشته اند خودنمایی کرده و احساس خانه کنیم. و به همان اندازه که من از رشد تجربه کاربر به عنوان یک زمینه هیجان زده ام و علیرغم رشد سریعی که داریم ، نگرانم که آیا بتوانیم تمرکز کافی را برای رویارویی با چالش های جدید و پاسخگویی بسیار کارآمد داشته باشیم. مسیر.

دهه تجربه کاربر به برخی از رویکردهای جدید و حداکثر استفاده از ابزارهای کلاسیک ما نیاز دارد. سوالاتی که من زیاد در نظر می گیرم عبارتند از:

در آینده نزدیک چه اتفاقی برای UX می افتد؟

برای مقابله با چالش های دوران جدید به چه مهارت ها و ابزاری نیاز خواهیم داشت؟

اکنون زمان تفریح ​​فرا رسیده است: بیایید وانمود کنیم که می توانیم آینده رشته خود را پیش بینی کنیم. نه در یک دوره 20 ساله ، بلکه 1-5 سال - چیزی که کاملاً برای ذهن ما قابل دسترسی است. چه شکلی خواهد بود؟ رشد امروز اهمیت UX ما را به کجا خواهد رساند؟

بگذارید شما را از طریق مجموعه ای از فرضیه ها که احتمال می دهم راهنمایی کنم.

زمان محصولات:

دوره جدید طراحی تجربه کاربر را با تأثیر درک شدن به عنوان یک محصول کل مشخص می کند. این که آیا این یک سرویس ، نرم افزار ، یک برنامه یا یک محصول فیزیکی است - آنچه که مهم است کل تجربه است.

چنین رویکرد جامعی ما را مجبور می کند که هر مرحله از تعامل بین محصول و کاربر مورد نظر را طراحی کنیم. با اولین نقطه لمسی ، اولین بوی اطلاعات مربوط به محصول ، از طریق همه تعاملات میانی ، از قبل درگیر ، تا استفاده نهایی و فراتر از آن.

طراحی صفحات رابط کاربری را فراموش نکنید بدون اینکه کل تعامل را در ذهن داشته باشید و حتی بیشتر - ایده هایی در مورد جذب کاربر و تعامل در حال رشد.

وظیفه شما این است که مطمئن شوید محصولی که طراحی می کنید مردم را متحیر می کند. هیچ چیز کمتر قابل قبول نیست.

ممکن است رویکرد آبشار برای تولید محصول را فراموش کنید. دیگر فقط ارائه مشخصات به تیم کافی نیست. شما باید در کنار تیم خود باشید و با آنها کار کنید ، زیرا شما فقط نمی توانید همه کارها را خودتان انجام دهید. ارزش فرد و تعاملات ، که توسط مانیفست معروف Agile تأکید شده است ، برای دنیای طراحی تجربه کاربر از اهمیت بسزایی برخوردار خواهد بود.

برخی از دوستان UX من حتی فکر می کنند که در آینده نزدیک User Experience Design ناپدید می شود و با رویکرد جدیدی به توسعه محصول جایگزین می شود و طراحان UX متخصصان توسعه محصول نامیده می شوند.

حتی اگر ... فقط یک تغییر برچسب و اصول باشد ، که من از صمیم قلب با آن موافقم ، مطمئناً دوام خواهد داشت.

مهارت های مورد نیاز:

ارتباط (با تیم)

درک ماهیت محصول پیچیده

روانشناسی

طراحی ماندگار:

آینده طراحی User Experience یک طراحی ماندگار است - طرحی که در طول تعامل کاربران را به روش برنامه ریزی شده اغوا کرده و آنها را درگیر می کند و قادر است خود را با تغییرات محیط تنظیم کند. طرحی که بتواند در زمان و مکان دوام بیاورد.

به نظر پیچیده و بیش از حد فلسفی است؟ بگذارید برای شما روشن کنم:

طرحی که به موقع تحمل می کند خود را با تغییراتی در ذهن کاربران تنظیم می کند و با توجه به مرحله مناسب می تواند مواد جذاب جدیدی را نشان دهد. برنامه ای را در نظر بگیرید که چه زمانی حوصله شما سر رفته و محتوای جدید و جذاب شما را ارائه می دهد.

طرحی که در فضا پایدار باشد خود را با یک محیط در حال تغییر تنظیم می کند. به یک برنامه تجارت الکترونیکی فکر کنید که تشخیص دهد شما در یک فروشگاه هستید و به شما در انتخاب کمک می کند.

اولین گیزمی که تا حدی به این رویکرد پرداخته ، Amazon Kindle است. می توانید از Kindle به iPad خود بروید و از لحظه توقف ادامه مطالعه دهید. Kindle ، به معنای واقعی کلمه هیچ کاری برای تحمل زمان نمی کند. سعی نمی کند در حین حوصله شما را درگیر کند و شما را از خوابیدن در قطار باز دارد (لعنت بر شما باد به خاطر این همه چرتهای شرم آور).

از این نظر کارهای زیادی وجود دارد و من انتظار دارم که این موضوع در سالهای آینده اهمیت بیشتری پیدا کند.

مهارت های مورد نیاز:

توانایی تجزیه و تحلیل زمینه استفاده

درک مردم شناسی

روانشناسی

چند سکویی ، کانال متقابل

طراحی متقابل کانال را می توان به جای آینده ، در نظر گرفت. اینجاست ما دیگر نباید وب سایتی را طراحی کنیم - بلکه یک تجربه چند کاناله است که می توان از آن در دستگاه های مختلف لذت برد.

فرقی نمی کند که کاربران از طریق مرورگرها ، iPhone ها ، iPad ها یا تلویزیون ها به شما دسترسی پیدا می کنند - آنها باید از تعامل بی عیب و نقص با یک محصول لذت ببرند. تعاملی که متناسب با دستگاه فعلی مورد استفاده آنها به روشی یکپارچه و کاملاً تنظیم شده باشد.

طی دو سال آینده حتی موارد بیشتری از آن را خواهیم دید.

مهارت های مورد نیاز:

توانایی تجزیه و تحلیل زمینه استفاده

درک نیازهای دستگاههای مختلف

روش علمی

ممکن است بگوییم که هر یک از ایده های طراحی شما باید به عنوان یک فرضیه که باید آزمایش شود (ترجیحاً با استفاده از آزمایش چند متغیره) مورد بررسی قرار گیرد. اگر طراحی خود را بر اساس یک تئوری بنا کنید - عالی است ، ممکن است احتمال درست بودن شما را افزایش دهد ، اما به هر حال باید تأیید شود.

و این چیزی است که وجود دارد. محبوبیت روزافزون جنبش راه اندازی ناب ، روش علمی و آزمایشات مکرر تصورات را در بین کارآفرینان رواج می دهد. طراحان UX در سراسر جهان از ایده های ناب با آغوش باز استقبال می کنند زیرا در کار ما مناسب است. به نظر من ، باید هم افزایی فراهم شود تا روش علمی (با تمام دقت روش شناختی) رویکردی رایج برای مشکلات طراحی قرار گیرد.

این مطمئناً حرفه ما را از امروز حرفه ای تر خواهد کرد:

مهارت های لازم:

روش شناسی علم - دانش پایه

آمار - حداقل سطح متوسط ​​درک

مستندات را به عنوان داستان سرایی طراحی کنید

تحویل پذیر احتمالاً منفورترین کلمه در جهان UX شد. از زمان ظهور جنبش چابک ، حداقل به کمترین حد ممکن با اسناد برخورد شده است. جای تعجب نیست در گذشته ، آبشار ، روزها ، از اسناد اغلب استفاده بیش از حد می شد. من با چشمان خودم مشخصات نوشته شده به اندازه یک کتاب مناسب را دیده ام که باعث شده روند کل طراحی (و توسعه!) به طور نامعقول سفت و ناکارآمد باشد.

ما در زمان هایی پویا تر زندگی می کنیم که در آن حتی شرکت های بزرگ در تلاشند تا از تیم های کوچک راه اندازی برای سرعت بخشیدن به توسعه و تقویت خلاقیت تقلید کنند. دیگر جایی برای اسناد خسته کننده و خسته کننده وجود ندارد که همه را در پروژه های ما گیج می کند.

اسناد و مدارک کارآمد نباید وضعیت مقدماتی مواردی را توصیف کند که از آنها دفاع شود ، مهم نیست. مستندات کارآمد باید تیم را درگیر یک پروژه کند ، داستانی را برای کاربر تعریف کند و همه را به همکاری با طراحان و مدیران در مورد مفروضات اصلی پروژه دعوت کند. در صورت نیاز به وقوع ، اسناد و مدارک باید تغییر کند و همیشه باید مردم را به بیان عقاید خود دعوت کند.

 

 

ارسال نظر برای این مطلب

کد امنیتی رفرش
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • آرشیو
    آمار سایت
  • کل مطالب : 14
  • کل نظرات : 0
  • افراد آنلاین : 1
  • تعداد اعضا : 0
  • آی پی امروز : 4
  • آی پی دیروز : 5
  • بازدید امروز : 12
  • باردید دیروز : 1
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 28
  • بازدید ماه : 97
  • بازدید سال : 793
  • بازدید کلی : 2,562